Scroll Top

כלי מנהל אתרים – Heat Map

כלי מנהל אתרים

כלי מנהל אתרים – Heat Map

כבעלים של אתר אינטרנט או משווק דיגיטלי, אתה יודע שהקמת אתר אינטרנט היא רק חצי מהקרב. החצי השני הוא להבטיח שהאתר שלך מותאם לחוויית משתמש והמרות. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת זאת הוא שימוש במפות חום. כלי מנהל האתרים מפת החום היא ייצוג דו מימדי של ערכים שבהם הנתונים מיוצגים על ידי צבעים. מפת החום מספקת סיכום חזותי מידי של המידע. תוכנת מפת חום מבצעת מעקב אחרי כל תזוזה של העכבר, הקלקה, או גלילה  והיא מאפשרת למטב את שיעורי ההמרה של אתר האינטרנט לפי היעדים הנדרשים. התוכנה אוספת מידע ומציגה בצורה גרפית באיזה חלקים של האתר לקוחות הסתכלו הקליקו , התמקדו ויצרו מגע כלשהו. ישנם מספר סוגים של מפות חום זמינות, כולל מפות קליקים, מפות גלילה ומפות תשומת לב. מפות קליקים מראות לך היכן המשתמשים לוחצים הכי הרבה, בעוד שמפות גלילה מראות עד כמה למטה המשתמשים גוללים. מפות תשומת לב מראות לך היכן המשתמשים מבלים הכי הרבה זמן בדף.

התוכנה עוזרת לנתח מספר פרמטרים :
תזוזות העכבר-מאפשר לנתח מה מעניין את הגולשים , במה הם מתמקדים ומסתכלים. הקלקות באתר-הקלקות על באנרים, לינקים, תמונות, טקסט וכו’ .
תשומת לב לאזורים שונים באתר-מה מעניין את הגולשים ומושך אותם. גלילה של העכבר-עד איפה הלקוחות גוללים.
ערכים נוספים כמו: Engagement Time-הזמן שבו הלקוחות הזיזו את העכבר והיו פעילים.

שימוש בכלי מנהל אתרים  – מפות חום כדי לייעל ולשפר את האתר שלך הוא תהליך בן שלושה שלבים:

שלב 1: זהה את המטרות שלך
לפני שתתחיל לנתח את נתוני האתר שלך, עליך לזהות את היעדים שלך. מה אתה רוצה שהמשתמשים יעשו באתר שלך? האם לבצע רכישה, למלא טופס או להירשם לניוזלטר? לאחר שזיהית את היעדים שלך, תוכל להשתמש במפות חום כדי לראות כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך והאם הם משיגים את המטרות הללו.

שלב 2: נתח את הנתונים שלך
לאחר שזיהית את המטרות שלך, הגיע הזמן להתחיל לנתח את הנתונים שלך. עיין במפות הקליקים שלך כדי לראות היכן המשתמשים לוחצים הכי הרבה. האם הם לוחצים על הקריאות שלך לפעולה? אם לא, ייתכן שיהיה עליך להעביר אותם למיקום בולט יותר בדף או לעצב בוצרה שונה את כפתורי ההנעה לפעולה. לאחר מכן, עיין במפות הגלילה שלך כדי לראות עד כמה גוללים את הדף למטה. אם משתמשים עוזבים את הדף לפני שהם מגיעים לקריאות לפעולה שלך, ייתכן שיהיה עליך להעביר אותם למעלה בדף. לבסוף, עיין במפות צומת הלב שלך כדי לראות היכן משתמשים מבלים הכי הרבה זמן בדף. האם הם קוראים את התוכן שלך, או שדעתם מוסחת על ידי אלמנטים אחרים בדף? אם דעת המשתמשים מוסחת, ייתכן שיהיה עליך לפשט את הדף ולהסיר רכיבים מיותרים.

שלב 3: קבלת החלטות מבוססות נתונים
לאחר ניתוח הנתונים שלך, הגיע הזמן לקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לבצע אופטימיזציה של האתר שלך. בהתבסס על הממצאים שלך, ייתכן שיהיה עליך לבצע שינויים בעיצוב או בפריסה של האתר שלך, להעביר את הקריאות לפעולה למיקום בולט יותר, או לפשט את התוכן שלך כדי להפחית את הסחות הדעת.

לסיכום – זהו כלי מנהל אתרים ויזואלי מצוין להבין מה קורה באתר ומה מעניין את הגולשים בצורה מהירה וברורה. הוא נותן תוספת אינפורמציה והשלמה לנתונים מגוגל אנליטיקס ומשפר את יכולת ההחלטות וההבנה של תנועת הגולשים באתר.

השאר תגובה

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.